Tuesday, February 21, 2012

Menghargai sesuatu barang ..

Assalamualaikum :)

Masa itu lebih berharga daripada emas.Masa adalah benda kedua yang paling bernilai buat Hanis. Yang pertama, tentulah nyawa. Walaupun kita tak tahu harganya, namun ia sangat bernilai kan? Kalau nyawa dan masa boleh dijual beli, Hanis pun nak beli :P

Hmm.. Nak tanya sikit. Adakah nilai dan harga mempunyai erti yang sama? Kalau rujuk kamus, ye. Tapi kalau dilihat dari mata hati, mungkin tak.

Nilai: Tak semestinya benda yang mahal ada nilai yang tinggi.
Harga: Tak semestinya murah, nilainya rendah.

Contohnya, masa birthday kita. Kawan kita hanya seorang je yang ingat. Tapi dia miskin. Dia beli hadiah yang murah je.

Walaupun murah, orang yang hatinya tidak buta pasti akan menganggap ianya sangat bernilai. Apalah sangat yang ada pada harga.Hargailah sesuatu benda itu tak kira mahal atau murah. Jangan hanya lihat pada harga.

#Apa lah yang Hanis update ni. Takpe lah. Takde idea, tapi hati ini berkeras untuk update juga.

Thanks for reading :)

3 comments:

Sarah Jafar said...

haha.. tanak hargai jugak !! wkwkwkwk =P .. hihi

Lady Milo said...

kalau balutan cantik, selalu ingat hadiah mahal.. hihihi. biasala... suka juga kalau hadiah murah tapi hasil tangan sendiri.. bukan beli.. romantik gitewww

CikZaitul said...

kerana diriku begitu berharga..
tol x...